Lettland, och nyheter!

Hej!
 
Har inte blogga på sjukt länge har haft mycket att göra på sista tiden.
Just nu pluggar jag hotell & turism på Miroi. blev mer av en tillfällighet att jag sökte in på utbildningen.
Jag tänkte ja varför inte och sökte in! Och jag kom med! :D
 
Har nu studerat lite mer över en månad och trivs ganska bra:)
 
Har även varit i Lettland och kom hem för några månader sedan.
Vi reste runnt till lite olika delar av lettland även blev jag språk diskriminerad på trådbussen haha!
Det var så här..
Jag klev på bussen och väntade, en kvinna frågar mit nått på lettiska och jag svarar på ryska.
Ursäkta jag förstår inte lettiska jag kommer ifrån sverige jag är turist.
En annan kvinna bakom hon säger då till mig på ryska. '' Det här är lettland här pratar vi lettiska, här bor letter''
 
Då svarade jag Ursäkta, en man säger till hon att hon ska vara tyst och inte prata så högt. Han svarar till mig på ryska att jag inte ska bry mig om hon.
 
Så nu har ni fått höra en liten berättelse från min senaste resa :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0